Vstup do sezóny po divadelních prázdninách byl vskutku raketový. 20. 8. odjela část uměleckého souboru DR do německého Kriebsteinu, aby se tam zúčastnila týdenního workshopu, s cílem vytvořit ve spolupráci s amatérským souborem Centro Arte Monte Onore dvě představení ve stylu commedia dell´arte.
Dopoledne se vyráběly masky. Zkrátka se pracovalo rukama a mnozí z nás se s nemalými obtížemi potýkali s hmotou. Sádrovou. Zatímco Vlastovi Brožovi – kmenovému řezbáři, výtvarníkovi a osvětlovači DR - vznikal z beztvaré kreatolové hmoty plnohodnotný artefakt, kterému se chodili obdivovat všichni, co šli kolem, umělecký šéf DR vytvořil něco, co by se dalo nazvat alternativní formou beztvarosti. Herečky Jitka Raková a Tereza Karásková projevili výtvarné nadání a Petr Rak se také činil. Dle jejich vyjádření nicméně zůstávají u profese herecké.
Odpoledne se zkoušelo. Pod vedením Pierra Georgia Furlana, rodilého Itala, se postupně klubaly obě inscenace. Krom jiných v nich zazářil Zdeněk Říha, dramaturg DR, v roli zlého, láskou zhrzeného čaroděje, a Antonín Klepáč, kterému role Harlekýna byla šitá na tělo a vlastně neslezl z trávníku (vzhledem k počasí se zkoušelo pod širým nebem, v prostorách bývalého ehrenbergského zámku).
Hvězdou zájezdu byl Viktor Rais. Civilním zaměstnáním řidič MDM, zde ale v roli tlumočníka. A ne ledasjakého. Jeho simultánní překlady bavili nakonec nejen nás, ale i samotné německé kolegy.
Italský původ Pierra se nezapřel. Stoly se prohýbaly a břicha plnily středomořskou vybranou kuchyní. A tak ve společném českoněmeckém souznění nakonec vznikla obě představení, která jsme 25. a 26.8. společně uvedli na hradě Kriebstein.